Ramadhan Kareem

Ramadhan Kareem
TERUSKAN MENERIMA, MEMBERI DAN MEMAHAMI...

Salam Perkenalan kepada Penghuni Penjara Mukmin

Wednesday, October 15, 2008


Alhamdulillah , lautan kesyukuran dipanjatkan kepada tuhan yang mentadbir alam , dengan izinnya terciptanya blog yang tidak seberapa ini , seterusnya selawat dan salam keatas junjungan besar nabi kita NABI MUHAMMAD S.A.W , kerana dengan usahanya yang disulami dengan pengorbanan, islam dapat tersebar keseluruh nusantara , tidak lupa juga kepada para sahabat yang bertungkus lumus dan bersusah payah dalam memperjuangkan agama ALLAH yakni agama islam yang mulia ini serta sanggup berjauhan dengan keluarga hanya kerana untuk memastikan agama islam terus tersebar keseluruh pelusuk dunia .

Mengapa ana menamakan blog "PENJARA MUKMIN " ? kerana kita sebagai sebagai seorang yang bergelar muslim harus tahu bahawa hidup didunia ini hanya sementara dan kehidupan diakhirat yang akan menanti kita kelak, syurga bagi mereka yang menghuni penjara mukmin dan neraka jahanam bagi mereka yang leka dengan syurga dunia ,nauzubillah. Jika kita lihat pada hari ini, kebanyakan pemuda pemudi bebas melakukan apa sahaja mereka mahu, contohnya . berzina ,minum, arak ,berjudi, bebas dengan riba' dan sewaktu dengannya . Bagi mereka itu adalah nikmat didunia yang sementara ini. Jadi, itulah diantara asbab utama bagi ana yang bergelar remaja berasa bertanggung jawab untuk membina blog ini untuk dikongsi bersama para remaja yang leka dengan syurga dunia ini. Ana harap dengan terciptanya blog ini para remaja , pemuda dan pemudi, mahasiswa dan mahasiswi seterusnya sesiapa sahaja yang melawati blog ini , ana harap semua dapat mengambil sedikit sebanyak isi-isi, mauizah,ihtimam atau apa sahaja yang ilmu yang terdapat didalam blog ana yang tak seberapa ini. Jika ada silap dan salah , cacat dan cela , yang terdapat didalam blog ana , ana harap antum semua dapat menegur dengan memberi pendapat kerana tidak dapat tidak setiap manusia tidak dapat lari dari melakukan kesilapan.

Tidak lupa juga kepada ahli usrah ana yang sanggup datang dari jauh untuk membantu ana menyiap blog ini, ana harap ukhwah diantara kita semua dapat berkekalan sehingga kesyurga InsyaALLAH, tidak lupa juga kepada semua adik-adik ana di Darul Ulum dan semua rakan-rakan seperjuangan di Darul Quran, ana doakan persahabatan dan tali persaudaraan antara kite kekal hingga ke syurga Insya ALLAH , akhir kata ahlan wa sahlan wa marhaban bikum dan selamat datang ke PENJARAMUKMIN.blogspot.

" UKHWAH FILLAH"
Sekian, salam perkenalan.


0 comments:

Post a Comment

KOMEN YANG DITINGGALKAN ADALAH TANDA ANDA SEORANG YANG MEMAHAMI, TERIMA KASIH.

  © Hasanhusaini.Com Powered by Gegar United 2009

Back to TOP